چگونه کاناپه ها، صندلی ها و سایر مبلمان چرمی را تمیز کنیم

یاد بگیرید چگونه مبلمان چرمی و مبل 7 نفره اسپرت را تمیز کنید تا قطعات خود را برای سال های آینده زیبا نگه دارید

یک کاناپه چرمی زیبا لوکس است – و اگر می خواهید مطمئن شوید که همینطور باقی می ماند، باید بدانید که چگونه چرم را تمیز کنید. البته ساییدگی و پارگی اجتناب ناپذیر است – ما هرگز به شما نمی گوییم که از پرخوری های نتفلیکس دست بکشید – اما تا زمانی که چرم را به درستی تمیز کنید و از آن مراقبت کنید، مواد فقط با افزایش سن بهبود می یابند. میدونی مثل یه شراب خوب

بهترین راه برای فکر کردن به چرم این است که مانند پوست شما باشد. چرم آنیلین با کیفیت خوب یک ماده طبیعی و قابل تنفس است. تیموتی اولتون، طراح مبلمان می‌گوید: با گذشت زمان تغییر می‌کند. و درست مانند پوست، چرم نیز برای به نظر رسیدن به بهترین شکل نیاز به مراقبت منظم دارد. کاناپه های چرمی و سایر مبل راحتی ساده چرمی باید با یک پارچه خشک گردگیری شوند و ماهانه از یک کرم چرمی استفاده شود تا مواد نرم و مرطوب بماند – و در واقع، کرم چرم نیز همان چیزی است که برای تمیز کردن هرگونه کثیفی یا لکه استفاده می کنید. که ظاهر می شود.

نکاتی برای نحوه تمیز کردن مبلمان چرمی

1. مواد خود را جمع آوری کنید
اینها لوازم تمیزکننده ای هستند که برای مرتب کردن سطوح چرمی خود به آنها نیاز دارید:

صابون زین
اب
کرم چرم
پارچه نرم
مالیدن الکل
گوش پاک کن
2. با آب و صابون شروع کنید
برای از بین بردن لکه های خفیف، یک دستمال تمیز و مرطوب را در آب گرم و صابون آغشته کنید و از آن برای پاک کردن لکه روی چرم خود استفاده کنید. پورنی می گوید: «صابون های چرمی خاصی وجود دارد که معمولاً صابون های زین نامیده می شوند. لکه های تیره تر، مانند لکه های یک قلم جوهر، داستان دیگری است. به گفته پورنی، “یک سواب پنبه آغشته به الکل می تواند این کار را انجام دهد.” فقط مراقب باشید که آن را مستقیماً روی محل لکه بمالید، تا الکل لکه را روی قسمت بیشتری از چرم پخش نکند.

3. چرم را کاملا خشک کنید
پورنی خاطرنشان می کند: «حتما چرم را با یک پارچه تمیز و خشک دیگر به دقت خشک کنید تا از هرگونه کپک جلوگیری شود. برای بهترین نتیجه، یک شبه محل را به حال خود رها کنید.

4. کرم چرم را بزنید
با استفاده از کرم چرم با یک پارچه تمیز، مواد را دوباره مرطوب کنید. اجازه دهید در آن فرو برود، سپس اگر می‌خواهید بدرخشد.

نکاتی در مورد نحوه مراقبت از چرم
اکنون که می‌دانید چگونه چرم را مانند یک حرفه‌ای تمیز کنید، در اینجا چند نکته دیگر در مورد نحوه مراقبت از مبل و صندلی طبی مطالعه چرمی وجود دارد تا یک عمر ماندگاری داشته باشد.

فروش چرم مبلی

بدانید که مقداری چرم به این منظور است که ظاهری زنده تر داشته باشد.
اولتون می‌گوید مبلمان چرمی رنگ‌شده با آنیلین، جایی که رنگ در کل مواد نفوذ می‌کند، نه تنها بادوام هستند، بلکه در واقع به نظر می‌رسند که کاملاً زنده به نظر برسند. ما به جای پوشاندن و مهر و موم کردن سطح با یک پوشش رنگی، رنگ و موم را با دست روی چرم کار می کنیم. در نتیجه، احساس می کنیم که مبلمان فرسوده می شوند و بیرون نمی روند. زندگی با آن بسیار آسان است و به مرور زمان پتینه ای غنی ایجاد می کند.

چیدمان مبلمان و میز و صندلی اداری رشت خود را به گونه ای طراحی کنید که از چرم محافظت کند.
«در بیشتر موارد، این شرایط محیطی است که منجر به ترک خوردن چرم می‌شود – دماهای بسیار زیاد و کمبود رطوبت.» قرار دادن مبل درست زیر سیستم تهویه هوا یا کنار رادیاتور یا در مقابل آتش خروشان باعث خشک شدن چرم می شود. همچنین نور خورشید نیز می‌تواند این تأثیر را داشته باشد، بنابراین از قرار دادن مبلمان درست در کنار پنجره یا در شیشه‌ای، یا آویزان کردن پرده‌های نورگیر خودداری کنید.

حیوانات خانگی خود را از مبل راحتی طوسی چرمی دور نگه دارید.
گربه‌ها و گاهی سگ‌ها از چرم به‌عنوان پایه خراش (بسیار گران‌قیمت) استفاده می‌کنند، بنابراین به آنها بیاموزید که از مبل دور نشوند.

به طور مرتب چرم را مرطوب کنید. اگر چرم بریده شد یا پاره شد، برای کمک به یک متخصص مراجعه کنید.
با تلاش برای تعمیر چرم، خطر آسیب بیشتر به چرم را نداشته باشید – تمیز کردن چرم یک کار DIY است، اما تعمیر آن اینطور نیست.«برای برش‌های بزرگ، توصیه می‌کنیم با متخصصی تماس بگیرید که می‌تواند رنگ و بافت را با اعمال حرارت ترکیب کند و چرم را تعمیر کند.

اگر صحبت از حرفه ای ها شد، هر گونه مبلمان یا کالای چرمی را به جای خشکشویی به تعمیرگاه کفش یا متخصص مراقبت از چرم ببرید.
اگر جواب نداد، برای کمک به یک تعمیرگاه معتبر کفش یا متخصص مراقبت از چرم بروید. «حتی اگر کمی بحث‌برانگیز است، از آوردن لباس به نظافتچی محلی خود اجتناب کنید، حتی اگر آنها برای مراقبت از جیر و چرم تبلیغ می‌کنند.