چگونه مبلمان چرمی را تمیز کنیم تا به بهترین شکل ظاهر شوند

مزایای مبلمان چرمی
فواید زیادی از چرم وجود دارد که آن را به انتخابی محبوب برای مبلمان، پوشاک و کفش تبدیل می کند. این ماده طبیعی حسی لوکس دارد که در طول زمان به خوبی پوشیده می شود. در اینجا برخی از ویژگی هایی که چرم را به انتخاب خوبی برای خانه و کمد شما تبدیل می کند آورده شده است:

ماندگاری: مبلمان و صندلی جک دار چرمی اغلب چیزی است که برای تمام عمر می خرید. از آنجایی که چرم یک محصول طبیعی است، پیری پتینه طبیعی آن را نمایان می کند و به مرور زمان آن را زیباتر می کند. و از آنجایی که مبلمان چرمی چیزی است که می‌توانید برای سال‌های آینده از آن لذت ببرید، این خریدی است که سرمایه‌گذاری مناسبی را به همراه دارد. خواهید دید که چرم بسیار بیشتر از پارچه دوام می آورد و می تواند ارزش بهتری داشته باشد.
مراقبت آسان: مراقبت از چرم آسان است. برای تمیز کردن چرم، کافی است هر 6 تا 12 ماه یکبار از نرم کننده استفاده کنید و ریزش های آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید. از استفاده از وسایل تمیز کننده معمولی مانند صابون ها، شوینده ها، حلال ها و غیره خودداری کنید.
دوام: مگر اینکه سگ شما فکر کند کاناپه چرمی جدید شما یک اسباب بازی جویدنی است یا گربه شما از آن به عنوان پایه خراش استفاده می کند، مبلمان چرمی شما به اندازه هر مبلمان دیگری در خانه ایمن است. برای آرامش بیشتر، چرم محافظت شده ای را برای مبلمان خود انتخاب کنید که پوشش اضافی روی آن اعمال شود. این به محافظت از چرم کمک می کند تا حیوانات خانگی و بچه ها بتوانند بدون هیچ یک از نگرانی های معمول روی مبل بنشینند.
دمای ثابت: صندلی‌های چرمی خودرو در تابستان گرم و در زمستان سرد می‌شوند. اما برای مبل راحتی ظریف چرمی در داخل خانه، متوجه خواهید شد که در فصل زمستان گرمای بدن شما را گرم می کند. در تابستان، چون طبیعی است و می تواند نفس بکشد، چرم خنک می ماند. فقط آن را از نور خورشید دور نگه دارید (که برای رنگ نیز سخت است).
فضای آشپزخانه اتاق بزرگ با صندلی های چرمی

خرید چرم مبلی طبیعی

نکات عمومی تمیز کردن چرم
اکثر مبلمان و پوشاک چرمی امروزه محافظت می شوند، که تمیز کردن آنها را بسیار ساده می کند. اگر مطمئن نیستید که چرم تمام شده است یا خیر، به آرامی مواد را با ناخن خود در یک ناحیه نامشخص خراش دهید. اگر اثری از خود برجای گذاشت، یک متخصص تمیز کردن چرم را استخدام کنید تا از آن مراقبت کند. اگر هیچ علامتی وجود ندارد، با استفاده از این نکات سطح را تمیز کنید.

همیشه ابتدا هر روش تمیز کردنی را در یک منطقه پنهان امتحان کنید تا مشخص شود که چگونه روی مواد تأثیر می گذارد.
برای لکه ها و ریزش های جزئی، مایع اضافی را بلافاصله با یک پارچه یا اسفنج جاذب تمیز پاک کنید. در صورت لزوم، از یک پارچه نرم مرطوب با آب ولرم تمیز استفاده کنید و بگذارید به طور طبیعی در هوا خشک شود. اگر از آب استفاده می شود، کل ناحیه ای را که لکه در آن رخ داده تمیز کنید.
از حلال های تمیزکننده، پولیش مبلمان، روغن ها، لاک ها، پاک کننده های ساینده یا آب آمونیاک استفاده نکنید.
برای لکه های کره، روغن یا چربی، اضافی را با یک پارچه خشک تمیز پاک کنید، سپس آن را به حال خود رها کنید. لکه باید پس از مدت کوتاهی در چرم پخش شود. همچنین می توانید آن را با جوش شیرین یا نشاسته ذرت بپاشید. بگذارید یک شب بماند، سپس پاک کنید یا با جاروبرقی بکشید. اگر این کار جواب نداد، سعی کنید الکل بمالید. پس از از بین بردن لکه، از یک پاک کننده چرمی استفاده کنید.
اگر لکه همچنان ادامه داشت، توصیه می شود یک متخصص چرم حرفه ای چرم را تمیز کند تا از آسیب احتمالی به خود چرم جلوگیری شود.
برای خراش‌های جزئی یا جزئی روی سطح، از یک پارچه بابونه (12 دلار، The Home Depot) یا انگشتان تمیز استفاده کنید تا به آرامی خراش را پاک کنید. در صورت نیاز، کمی با آب مقطر مرطوب کنید تا خراش ها از بین بروند.

چگونه اقلام چرمی را تمیز کنیم
نکات تمیز کردن چرم که در بالا ذکر شد برای اکثر اثاثیه و پوشاک چرمی کاربرد دارد، اما برخی از اقلام گاهی اوقات به تکنیک های تمیز کردن خاصی نیاز دارند. برای مثال مراحل تمیز کردن مبل و صندلی پاف چرمی با بهترین تکنیک تمیز کردن چکمه های چرمی متفاوت است. برای یادگیری نحوه تمیز کردن مبلمان و لوازم جانبی چرمی از این دستورالعمل‌های خاص استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن مبل یا صندلی چرمی
در شرایط استفاده/شرایط معمولی، گردگیری و جاروبرقی منظم در شکاف ها یا در امتداد قسمت پایینی آن همه چیز لازم برای تمیز کردن مبلمان چرمی است. مبل راحتی کلاسیک یا صندلی چرمی خود را با یک پارچه میکروفیبر که به سختی با آب مرطوب شده است گردگیری کنید. بالشتک ها را با یک برس روکش سفت جاروبرقی بکشید و ابزار شکاف را برای گوشه ها و سایر مناطقی که دسترسی به آن سخت است، بشکنید. استفاده از یک نرم کننده چرم خوب (4 دلار، The Home Depot) هر 6 تا 12 ماه توصیه می شود تا از ترک خوردن جلوگیری شود و برای مدت طولانی تری به نظر برسد. (همیشه قبل از استفاده از هر محصولی با سازنده مبلمان چرمی مشورت کنید.). برای حفظ ظاهر مبل چرمی خود، از مبلمان خود در برابر نور خورشید و نور مستقیم محافظت کنید. چرم مانند هر ماده روکشی دیگری در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند تا حدی محو شود.