نحوه تمیز کردن مبلمان چرمی

نحوه تمیز کردن مبلمان چرمی
چرم یک ماده روکش بادوام است که به راحتی قابل مراقبت است، اما نیاز به تمیز کردن و تریاژ گاه به گاه دارد. اگر مبلمان چرمی شما خسته به نظر می رسد، پیشنهادات ما را برای زیباتر کردن آن دنبال کنید.

مبلمان چرمی با بافت مجلل و حس انعطاف پذیری که دارد، عنصری از لوکس بودن را به دکوراسیون اتاق شما می بخشد. خوشبختانه، چرم علیرغم مجللی که دارد، نیازی به نگهداری سختی ندارد که شما ممکن است با سایر اصلاحات مرتبط کنید. با این حال، به ناچار زمانی در زندگی همه صندلی‌ها، صندلی‌ها و مبلمان اداری زرین چرمی فرا می‌رسد که کمی مراقبت لازم است. مطمئن باشید که یادگیری نحوه تمیز کردن مبلمان چرمی کار سختی نیست و این فرآیند فقط شامل لوازمی است که اکثر صاحبان خانه به راحتی در دسترس هستند.

ابزار و مواد
جاروبرقی (با اتصال برس) پارچه های نخی یا میکروفیبر تمیز سرکه سطل کوچک

مرحله 1: مبلمان را به طور کامل جاروبرقی بکشید.
هنگامی که قصد تمیز کردن ست مبلمان اداری چرمی را دارید، اولین قدم در نحوه تمیز کردن مبل یا صندلی چرمی این است که گرد و غبار و زباله های شل را از روی قطعه پاک کنید. شما می توانید این کار را به راحتی با استفاده از جاروبرقی مجهز به برس انجام دهید. فراموش نکنید که بین کوسن های مبلمان، در صورت وجود، تمیز کنید. پس از اتمام کار، کل آن را با یک پارچه نخی یا میکروفیبر پاک کنید.

قیمت مبلمان اداری

مرحله 2: مبلمان را به دقت بررسی کنید.
پس از بررسی مبلمان در حین گردگیری و پاک کردن آن، اکنون متوجه می شوید که کدام قسمت های قطعه برای سایش بدتر به نظر می رسند. اینها مناطقی هستند که می‌خواهید سهم عمده‌ای از تلاش‌های خود را در نظافت خود متمرکز کنید.

مرحله 3: سرکه رقیق شده را در مناطق مشکل دار بمالید.
برای رسیدگی به مناطق مشکل دار، می توانید از یک پاک کننده خانگی ساده اما موثر استفاده کنید که شامل مقادیر مساوی سرکه و آب است. این دو را در یک سطل کوچک مخلوط کنید، سپس در گوشه یک پارچه فرو کنید. پارچه را طوری فشار دهید که مرطوب باشد اما خیس نباشد، سپس قسمت های کثیف چرم را پاک کنید. برای جلوگیری از پخش هر گونه آلودگی، پس از هر چند ضربه، پارچه را بشویید.

مرحله 4: چرم را به سرعت پاک کنید.

در مرحله بعد، با یک پارچه خشک پیگیری کنید و مطمئن شوید که تمام قسمت هایی را که با محلول آب و سرکه درمان کرده اید، بررسی کنید. در هیچ مرحله ای از فرآیند نباید اجازه دهید چرم خیس شود. اشباع یکی از دشمنان مواد است.

مرحله 5: نرم کننده را اعمال کنید و مبلمان را صاف کنید.
هنگامی که از تمیز کردن مبل چرمی خود راضی هستید، مقدار کمی از نرم کننده چرمی تجاری یا خانگی را روی یک پارچه تمیز و بدون پرز بمالید. یک نقطه نامشخص از مبلمان انتخاب کنید و با مالش در حرکات دایره‌ای، نرم‌کننده را روی آن قرار دهید. مطمئن شوید که نرم کننده را به طور کامل به چرم مالیده و سپس بگذارید یک ساعت یا بیشتر بماند.

نقطه را بررسی کنید و اگر از نتیجه راضی بودید، حالت دهنده را به روشی مشابه به بقیه مبلمان، قسمت به قسمت اعمال کنید. نرم کننده را با یک پارچه تمیز بمالید و سپس اجازه دهید تا قبل از اینکه با ذرت بو داده در آن جا بیفتید، قطعه کاملاً در هوا خشک شود.

نکات دیگر برای تمیز کردن چرم

آیا یک مهمان بی دقت چیزی ریخته است، و شما تعجب می کنید که چگونه مبل راحتی جدید و  چرمی را تمیز کنید تا لکه از بین برود؟ ناامید نشوید – احتمالاً می توانید از ایجاد لکه دائمی در تصادف جلوگیری کنید، اما برای موفقیت، باید سریع کار کنید. لکه های مختلف نیاز به درمان های متفاوتی دارند.